Egy nagyváros kisstílű házmestere, aki alatt lerohad a ház

tarlos metro

 

Tarlós olyan, mint az a házmester, aki a lakókat folyamatosan kioktatja, a társasház szabályzatát saját magára szabja, csak épp a dolgát nem teszi. Ha már alig van hatalma a főpolgármesternek a fővárost illető ügyekben, legalább ne szólna bele a személyes ízlésének megfelelően a budapestiek életébe.


 

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

Részletek, támogatási lehetőségek itt

 

A felújított 3-as metró hibái normális gyerekbetegségek. Akkor van baj, ha ilyenek még egy hónap múlva is jelentkeznek. (Tarlós István, 2017. 03. 29.)

 

Azóta is hetente többször lerobban az oroszokkal temérdek pénzből felújíttatott metró. A lerobbant metró pótlására küldött busz is lerobban. Az utasok pánikolnak. Mindeközben Tarlós a kétéves szolgálati autóját vadiújra cseréli. A város közlekedését úgy alakítja át, hogy minél hamarabb beérjen a városházára. Ez a Tarlós-korridor. Az nem érdekli, hogy buszok állnak a dugóban, ha hosszabb lesz Európa legforgalmasabb villamosvonalának a menetideje.

 

 

Valami zsigeri ellenérzése van a fák és úgy en bloc a természettel szemben a főházmester úrnak. A Duna-partból fás sétány helyett, betonfolyosót csináltak. A Római parton mobilgáttal védené meg az ő kerületi polgármestersége alatt engedély nélkül építkezőket, és elvenné a természetes folyópartot a városlakóktól. Árnyas fák nélkül élhetetlen Budapest nyáron. A futóversenyeket korlátozza. Hiába nem jött neki össze elsőre a szavazás, de addig erősködött, amíg át nem nyomta a közgyűlésen. Nem is érti, hogy minek akarnak ezek a budapestiek fák alatt futkorászni, amikor autóba is ülhetnének!  

 

A fontos az az, hogy az ő zenéjét játssza a margitszigeti szökőkút, és ő gyorsan tudjon haladni a városban. Aki mást mond, az a Tütü-bár összeesküvés részese!

 

Amit Tarlós csinál az pótcselekvés. Nincs érdemi mozgástere, mert nincs önkormányzatiság, hanem tanácsrendszer van. Tarlós is Orbántól függ személyesen, hiába mímeli a cicaharcot Lázár Jánossal, Budapest sorsa Orbán kezében van. Alig vannak helyben források, a fejlesztések irányai nem a városházán dőlnek el.

 

Orbán az a társasház tulajdonos, aki emeli a közös költséget, nem ad pénzt a felújításra, pedig omladozik a tető, állandóan beragad a lift. Tarlós pedig az a házmester, aki ledorongoló táblákat tesz ki: Ne nyomkodják a liftgombot, nem látják, hogy rossz?! Kivágatja az udvaron lévő fát, mert alatta hangoskodnak a fiatalok nyáron. Mindenkinek beszól, aki egy kicsit is zavarja csendet. Közben meg lassan élhetetlen lesz a társasház a lakóknak.

 

Vágó Gábor

Kép: Ceglédi Zoltán Facebook

 

tetszett_a_cikk3

 

 

  • A Jó Meglepően Izmos Hercege

    Pecunia non olet. Összefoglalva az egészet.

  • Bogád László

    Milyen gyáva szervilis társaság! Én szégyellem magam helyettük és miattuk.

  • Péter Kovács
  • H1N1

    Kurva egy orszàg ez.

  • Zsiráf Zoli

    Lehet egyáltalán pártatlan médiát csinálni? Amióta az eszemet tudom, minden vagy balos vagy jobbos vagy szélsőséges.

    • Endre Szabo

      én maximálisan egyetértek ezzel a véleménnyel.szerintem sem lehet.Ha igényes zenét akarok hallgatni, akkor bekapcsolom a Petőfit, ha a családommal igényes és ingyenes programra akarok menni, akkor kimegyek a közmédia napjára.A gyerekek élvezik, kedvesek , kultúráltak, a prg. nem rossz.De ha objektív híreket akarok, akkor nem a közmédiából értesülök ezekről.Erre is megvannak a megfelelő hírportálok, rádiók.Az ,hogy a közszolgálatisaág fogalma megszűnt ott, ahol kellene,az tényleg elszomorító.Csak az agymosást hallom onnan, ahonnan elvileg objektív tájékoztatást kéne kapnom!

      • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

        “Az ,hogy a közszolgálatisaág fogalma megszűnt ott”
        mikor szűnt meg? ugye szerinted is 1946 körül, mert megvan még Kozma MTI-je, folyamatosan csesztették a pártok, hogy nem elég elfogult.

      • Bartha Lászó

        Ha te ezt élvezed, nem kell túl gyakran magadhoz nyúlni,elég ha hallgatod, nézed az un “közmédiát.

    • Norbert Timmel

      azért pl egy BBC mérföldekkel közelebb van egy aktuálpolitikától semleges professzionális tájékoztatási médiához, mint ahogy a seggnyalóktól is hallottuk “Lenin elvtárs médiaszemléletének hazai manifesztációja”

  • an0nymu5

    Az mennyire ijesztő, hogy ezek az emberek (az előadóművészek) nem mernek őszintén beszélni…

  • http://www.kkbk.blog.hu tesz-vesz

    még jó hogy a hvg van azon a magyar, független, erkölcsi magaslaton, hogy másokat is megmérjen; ja nem, nincsen.
    egyre többet csalódom az átlátszóban is, pedig én nagyon utálom a fideszt (is)

  • lényeglátó

    A nevelt gyerek eladása

    Párt bácsi megöregedett. Agy
    érelmeszedés kínozta. Elerőtlenedett, tagjai elhagyták.
    Először a nevelt fia, Sajtóka kezdte
    kritizálni. Végül mégis Ő maradt hozzá a leghűségesebb gyermeke. Jól tudta
    mivel tartozik az Ő felnevelőjének. (Párt) iskoláztatta, úri láblógató állásba
    helyezte, gondolkodnia se kellet, nem is volt szabad.
    Később őt is kényszerült eladni,
    nehogy a valódi tulajdonos, a közösség kezébe jusson. Ezt sokan, értetlenül
    nézték, hogyan tehet ilyet? Párt bácsi tudta mit, csinál, a sajtó jól nevelt,
    hűséges gyermeke maradt. Soha rosszat nem mondana az ő nevelő apjáról. Akárki
    legyen is az új gazdája, tudja, mivel tartozik az ő felnevelőjének. Mert ki
    lenne, lehetett volna Ő a párt apuka nélkül? Senki, és semmi! Mehetett volna
    dolgozni! Melózni! Brrrr! Nem azért képviselte Ő a munkásosztályt, hogy Ő
    dolgozzék! Az Ő szerény kis képességeivel, (hiszen azért tették Őt oda) hol
    szerezhetett volna olyan szép címeket, mint rovatvezető, szerkesztő,
    Főszerkesztő! Nem kellett hozzá más, mint szolgalelkűség, hűség, egy kis gerinc
    (ki)operáció, jó torok, és száj. Sok volt a lenyelni való (darabos, bűzös) még több
    a hazudni való rezzenéstelen arccal.
    Mindezekért jó fizetés, csinos
    feleség, és csinos vagyonka járt. Aztán a privatizáció. Megvehették a
    szétrohasztott lapot az elhülyített, olvasótáborral egyetemben, akik még mindig
    „szívják” az opiummal átitatott újságot, hogy „azért régen jobb volt” —
    nyugodtabban lehetett hazudni!

    1998.02.
    05.

  • sanyibácsi lánya

    Kedves Gábor, elárulod nekem, hogy ha a valós dolgok közé valótlan dolgokat keversz, akkor úgy jobb?
    Tarlósnak van egy stílusa. Ezt lehet utálni, engem kevéssé zavar speciel.
    Érthetetlen számomra, hogy mi baja van a fákkal.
    Ugyanakkor:
    Lényegesen többet tett Bp közösségi közlekedéséért, mint az elődje. Még mindig a 80-as évek buszait kell cserélgetni.
    Te magad is elismered, hogy Orbán mellett viszonylag korlátozott a mozgástere.
    Konkrétan hazudsz, amikor azt mondod, hogy lecserélte a 2 éves autóját. Nem lecserélte, hanem vettek egy ugyanolyan újat, a 2 évest meg megkapta a helyettes. Szerinted hogy kellett volna? És szerinted miért nem vettek inkább Audi AllRoad-ot?
    Miért van az, hogy 2011 óta hányingerem van az egész Orbán adminisztrációtól, és amikor végre el kezd felébredni a baloldal, akkor rá kell jönnöm, hogy balról is csak ugyanaz a szennyvíz folyik, csak kicsit más a színe? Neked nem ér semmit a saját hitelességed? Muszáj hazugnak és demagógnak lenned?
    Ugyanazt csinálod/csináljátok, mint a fidesz: egyszerűen elveszitek a normálisan gondolkodó ember választási lehetőségét. Hogy szavazzak rád pl, ha egy évvel a választások előtt azt látom, hogy csúsztatsz, hazudozol, mintha valami belterjes kampányrendezvényen lennél???

    • piccola

      És miben tett többet (ő személyesen) a bp-i tömegközlekedésért? Bevallottan autóspárti.

      • sanyibácsi lánya

        Uj buszok (tudom, lehetne tobb is de legalabb vannak), kerekparutak, fonodo villamos, utemes menetrend, 1 (egyes) villamos meghosszabitasa. Nyilvan ezekhez kellett (nem is kicsit) Vitézy, akit vegul kirugott, de Vitézy letezett 2010 elott is es akkor is ugyanazt mondta amit kesobb csinalt. Befejezte az elkurt negyes metrot. Ne mondd, en is tudom mindig lehet tobbet csinalni es mindig lehetne jobban de legalabb tortent valami.

        • piccola

          szerintem ezek közül egyik sem tarlós projektje volt, ellenben pl. a budai buszsáv-eltörléssel vagy a körúti lámpák visszaállításával. ahogy írtad is, pont hogy kirúgta azt, aki ezeket forszírozta…

          • sanyibácsi lánya

            Ha nem tarlosé akkor kié? Demszky???
            Egyebkent nem torolt el buszsavot ha a Komjadi elotti savra gondolsz. Az egy tok ertelmes valami lett szerintem.

          • piccola

            nem demszky, hanem mint te is írtad, vitézy. akivel tarlós állandó konfliktusban volt és akit ugye végül ki is rúgott. egyébként új buszt/villamost/akármit átadni meg szalagot átvágni minden politikus szeret, nyilván mindez tarlósnak sincs ellenére. főleg ha az eu meg a kormány ad rá pénzt. de ez számára csak a politikai tőke kovácsolásáról szól, semmi több. szerintem az átadáson kívül életében nem utazott pl. az 1-es villamoson vagy a 4-es metrón 😀 apropó, a 4-es metróval ugyan mit csinált volna, úgy hagyja? mindemellett bevallottan az autózást és az autósokat preferálja, és amikor az autósok és a tömegközlekedés konfliktusba kerül egymással (=általában), olyankor minden esetben az autósok érdekeit helyezi előtérbe. egészen nonszensz helyzetekben is, mint a szépvölgyire tiltott lekanyarodás esetében, ami ugye a fonódó villamos akadályozása miatt lett betiltva. vagy a körúti lámpák. tarlós egy régimódi faszkalap, fogalma nincs egy modern nagyvárosról. ugyan ki mond olyat a 21. században, hogy a főváros “szélsőségesen tömegközlekedés-orientált”? csak egy idióta.

          • sanyibácsi lánya

            Na várj, ez így nem jó, kezdjük újra :)
            Tehát minden, ami rossz és Tarlós alatt történik, az faszkalaptarlós hibája. Minden, ami jó és Tarlós alatt történik, ahhoz Tarlósnak semmi köze. Ez azért így nem oké szerintem :)
            Leírom megint: egyrészt Vitézy és a VEKE nem 2010-ben jött létre. Demszkájék nemhogy nem alkalmazták őket, hanem full leszarták amit mondtak. Semmi, ismétlem semmi sem történt 2010-ig Bp-en leszámítva hogy telepítettek százezer krómacél demszkykarót, amiket utána lefestettek zöldre. Az utak állapota 2010-re romlott 1990-hez képest úgy, hogy anno Prága azonos feltételekkel indult és már 2000 környékén egy világváros képét mutatta, miközben Bp még balkán szinten zörgött.
            Ha Tarlós nem akarta volna Vitézyt és az egész BKK történetet, akkor nem lett volna. És igen, ő veszekedett Vitézyvel, a végén ki is vágta, de ettől még mentek a dolgok. Vitézy jó srác, de a ló másik oldalán ül. Ott voltam, amikor kitalálta, hogy az M1-M7 bevezetőjénél a Budaörsi útból félig buszsávot csinál. Szerinted az normális, hogy mintegy 80ezer embernek a korábban 25 perces menetideje hirtelen 80(!!!) percre nő, mert Dávid úgy gondolja? Ezt Pista 2 nap alatt megszüntette. Jól tette, átgondolatlan volt az egész. Kb. 2-3 hete történt, hogy a Dávid által kitalált körúti lámpavezérlést visszaállították olyanra, amilyen régen volt, tehát hogy lehetett autóval haladni. 2 napig volt így, utána megint a Dávid-féle lett, mert rájöttek, hogy ez aránytalanul szopatja a tömegközlekedőket. Megpróbálták, nem ment, beismerték, visszaléptek. Szerintem ez a normális. Vagy szerinted nem?
            Szépvölgyivel csúsztatsz. Tarlós csak a kamerázás miatt lázadt, azzal egy pillanatig nem vitatkozott, hogy ott tiltani kell a jobbra kanyarodást. És tegyük hozzá a kamerás lázadása miatt sikerült végre tisztázni, hogy egy közteres mit tehet meg és mit nem. Ez mindenkit érint és nem is csak Bp-en.
            Igen, a 4. metróra készültek számítások, hogy félbehagyni, vagy befejezni. Tegyük hozzá utóbbi került többe, de nem akart a város alatt hagyni egy félkész metrót.
            Ez is milyen már, amit írsz :) :
            “egyébként új buszt/villamost/akármit átadni meg szalagot átvágni minden politikus szeret, nyilván mindez tarlósnak sincs ellenére. főleg ha az eu meg a kormány ad rá pénzt. de ez számára csak a politikai tőke kovácsolásáról szól, semmi több. szerintem az átadáson kívül életében nem utazott pl. az 1-es villamoson vagy a 4-es metrón 😀 ”
            Akkor előtte 20 évig miért nem adtak át buszokat??? Mire várt az a szerencsétlen fasz Demszky? Volt pénz? Volt! Nem a kohéziós alapból, hanem az iparűzési adóból. Nem kevés.És mit kovácsol tőkét Tarlós? Konkrétan nyugdíjba akar menni 2019-ben. Legalábbis ezt mondja, de ilyet mondjuk mondott már máskor is.
            Az szerinted szakmai, vagy jellemhiba, hogy valaki nem tömegközlekedik? Én sem járok tömegközlekedéssel, de ettől nem érzem magam se többnek, se kevesebbnek. Majd egyszer elmegyek négyesmetrózni, ha már kifizettem rá egy csomó pénzt :). De mégis milyen szempont az, vagy mit kellene jelentenie, hogy Pistabácsi nem használja ezeket? A NASA-nál dolgozik vagy 30ezer ember, ugyanakkor űrutazni elment 30. És? A többiek ettől szaralakok? 😀
            Nézd, elmondom, 45 éves vagyok és ugyan 12 éve konkrétan nem Bp-en lakom, de születésem óta minden Bp-hez köt, ma is ott élek napi szinten, szeretem a várost. És nem állítom (sőt!), hogy Pistabánál ne lehetne jobb föpolgi, de ő legalább tesz valamit. Érthetetlen volt számomra, hogy Demszkyt miért választották meg annyiszor: nem értett hozzá, nem csinált semmit és még liberális sem volt. A 90-es évek közepén kezdett volna egy kicsit színesebb lenni a város. Az első hely a Liszt Ferenc tér volt, ahol megjelentek magas színvonalú vendéglátó helyek. Erre ez a fasz kitalálta, hogy 11-kor teraszzárás, éjfélkor roló, mert néhány nyugger panaszkodott neki. Ehhez képest ma Bp belső kerületei este is egy nagyváros képét mutatják és nem egy lepukkant tömegszállásnak néz ki.
            És a másik gondom: valamiért nem láttam egy értelmes embert sem, aki szeretett volna föpolgi lenni. Az a szoci Horváth, vagy a mittudoménmilyenné akik ugráltak, mindkettő katasztrófa. Arról nem beszélve, hogy ha Pistabá nem tud elég pénzt szerezni Viktortól, akkor mit kezdene itt egy szocek csávó?
            Nagyjából ezek vannak véleményem szerint :)

          • piccola

            ez a baj, nem csak demszky-tarlós dichotómiában kellene gondolkodni. én aztán nem értem, miért választották meg a budapestiek demszkyt ezerszer, de azt sem értem, hogy ezt a tahó tarlóst hogy tudták kétszer megválasztani. még esetleg az egy érv lehetett mellette, hogy fidesz-kormány alatt jobban jár a város egy fideszes kötődésű polgármesterrel, de hát az első ciklusa után már ezt sem gondolhatta senki komolyan. ha a valamikori jelöltekre gondolok, még talán jávor benedek volt a legszimpibb, de gondolom őt ugyanúgy bedarálta volna az mszp és a fidesz, mint karácsonyt zuglóban. mindenesetre soha nem mondtam, hogy demszky olyan jó lett volna, szóval kár állandóan felemlegetni. meg olyan “elmúltnyolcév” szaga is van.
            (egyébként vicces, hogy a liszt ferenc térre emlékszel, arra meg nem, hogy tarlós hány évig háborúzott a szigettel? :D)
            a nasás példád cseppet sem túlzó. olyanokra gondoltam, hogy mondjuk ha egy városvezető utazna életében a városi tömegközlekedéssel, akkor nem rendelne csiliárd pénzért klíma nélküli kocsikat a 3-as metróvonalra. esetleg ha nem ajtótól ajtóig kocsival járna mindenhova, akkor feltűnne neki, hogy hetek óta nincs eltakarítva a jégpáncél a járdákon és a megállókban. ilyesmi miatt lenne fontos. hogy ne szakadjon el teljesen a városi valóságtól, amit elvileg menedzselnie kellene. a szépvölgyi-ügy is, basszus, ha nem büntetik meg a feleségét, le se szarja a kamerákat. ez az a kisstílűség, amiről a cikk is szól. vitézy dávidot kifejezetten nem bírom, de ha választani kell az ő vagy tarlós elképzelései között, nyilván ezerszer inkább az övét választom. lehet, hogy a budaörsi átszervezés egy elbaszott ötlet volt, de most már az autósoknak is rá kellene döbbenni valamikor, hogy a dugót azt nem az általuk utált bkv, bkk, biciklisek, gyalogosok stb. okozzák, hanem csak és kizárólag ők maguk. amíg ez a felismerés hiányzik, addig minden mindegy. persze tudom, budapesten minden autós éppen a magatehetetlen nagyanyját viszi kórházba vagy a 200 kiló cementet szállítja haza a felújításhoz. kényelmi autósok ebben a városban nem léteznek…