Érvénytelen szavazat az értelmetlen népszavazásra

ervenytelen

Nagy a dilemma az ellenzéki szereplők között, hogy miként viszonyuljanak a kormány októberi népszavazásához a menekültkvótákról. Mivel a népszavazásnak semmilyen jogi ereje nincsen, csupán a kormány menekültellenes propaganda hadjáratát szolgálja, ezért az értelmetlen népszavazásra csak az érvénytelen szavazat lehet megoldás.

tamogatoi_800_450

 

Amíg a nép félelemben él, addig sok mindent megtehet vele a kormánya. Jól tudják ezt a Fidesznél is, ezért próbálják folyamatosan magasan tartani a rettegési szintet. A rettegtetés tárgya tavaly óta a menekültek, és velük kapcsolatban az Európai Unió. Miközben akkora a munkaerőhiány a cégeknél, hogy a magyar gazdaságnak kétszázötvenezer vendégmunkásra van szüksége a növekedési ütem fenntartásához, aközben a kormány 1294 menekült befogadása ellen ágál, és 4,5 milliárdot költ el a népszavazási kampányra.

Az 1294 menekült miatt kiírt népszavazási kampány csak azt a célt szolgálja, hogy a kormány a politikai napirenden tudja tartani a menekültkérdést, ezzel kezében tartja a tematizációt. Addig sem arról beszélünk, hogy hány milliárdot loptak ki a zsebünkből a szemünk előtt, vagy hogy miként tiporják el a békés tüntetőket, és egrecíroztatják a rendőröket a verőemberek a Ligetnél. 2016 harmadik negyedévének ez lesz a fő politikai témája, ezért kulcsfontosságú, hogy a miként reagálnak az ellenzéki szereplők a kvóta-népszavazásra.

A népszavazás szavazólapján szereplő kérdés:

Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?

A Jobbik, akárcsak a Fidesz, “nem” mellett kampányol. A Gyurcsány-párt, az Együtt és a PM határozottan bojkottra hívja a szavazóit, az MSZP is a távolmaradásra biztat. A Fodor-féle Liberálisok az “igen” mellett kardoskodnak. Mind az “igen” szavazat, mind a bojkott Orbán akaratát erősítheti. Az “igen” szavazatokkal könnyen elérheti az 50%-os érvényességi küszöböt a a népszavazás, ezzel legitimiálva a kormányzati akaratot. A bojkottal szembeni érveket Ceglédi Zoltán elemző gyűjtötte össze a legfrappánsabban:

Értelmetlen kérdésre nehéz értelmesen válaszolni. Véleményem szerint az értelmetlen népszavazásra csakis az érvénytelen szavazat lehet a megfelelő válasz. Ezzel nem járulunk hozzá a szavazás érvényességéhez, így nem legitimáljuk a kormányt. Illetve nem bújunk el otthon puffogni a fotelben, a kormányra bízva a döntést. Ha számottevően sokan szavazunk érvénytelenül, annak politikai ereje lesz. Ideje volna bemutatni a kormánynak, hogy nem lehet mindent megetetni velünk. Ezzel együtt megmutatni az ellenzéknek, hogy a sunnyogás az nem egy vonzó politikai magatartás. Nem lennék meglepve, ha a “Szavazz fasszal tavasszal” mozgalom mintájára “Szavazz ősszel pöccsel” mozgalom indulna be a kampányban.

Vágó Gábor

Kép: Szavazz fasszal tavasszal

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

  • Csillámfaszláma

    Gyorsan átsiklottatok a vérdíj felett…

  • Zoli

    “Szolgálunk és bambulunk”

  • Balogh Peter

    Az utolsó két bekezdéssel egyetértek, azonban amit előtte írtál az eszméletlen.. szerintem egyoldalúan közelíted meg a kérdést. Azzal kezded, hogyha a szélsőjobb otthon marad, vagy elmegy kirándulni, akkor nincs szükség ekkora felhajtásra. Azonban én megemlíteném, hogyha nem lennének a vonuló tömegben provokátorok, akik olyan dolgokat művelnek a kamionokon, amik szerintem még az egyébként mellettük állók zsebében is kinyitja a bicskát akkor valószínűleg a szélsőjobb figyelmét sem irányították volna magukra. Felvonulások, tüntetések mindig is voltak, meg persze olyanok is akik ezt ellenezték, de egyértelműen látszik, hogy akció-reakció tekintetében a Pride a legszélsőségesebb. Jobboldalinak tartom magam, és sértőnek találom amikor egyértelműen beskatulyáznak nácinak, rasszistának, homofóbnak, akárminek, csak azért mert az alapvető értékek megtartását tartom szem előtt. Buzinak lenni mindenkinek a magánügye, kiállni lehet azért hogy ne különböztessék meg őket hátrányosan, na de így? Végszónak csak annyit, hogy Magyarországon elég nagy diszkrimináció van. A magyarok ellen. Minden más beállítottságú embernek,rassznak, vallásnak több joga van már, mint egy keresztény magyar embernek.

    • Hegedüs Róbert

      Elég komoly probléma van a fejében, ha úgy gondolja a más beállítottságú ember nem magyar. Szegény kirekesztett, meghurcolt keresztény magyar ember…

      • Balogh Peter

        látom sikerült megfogni a mondanivalóm lényegét.. :) szélsőségekről beszéltem, de ha gondolja jobban is kifejtem, csak nem akartam a már így is hosszú hozzászólásomat még bővebbre ereszteni

        • Hegedüs Róbert

          A végszón nincs mit magyarázni.

          • Balogh Peter

            nem sejtettem hogy valakinél ennyire kicsapja a biztosítékot a hozzászólásom 😀 gondolja ahogy akarja, nem magyarázkodom tovább

    • HUNKharon

      Én nem vagyok baloldali, nem vagyok vallásos, keresztény végképp nem (ennek bizony személyes okai vannak, valamikor az voltam), LMBTQ sem.

      De MAGYAR vagyok. És nem érzem úgy, hogy diszkriminálnának. Hacsak nem azok, akik szerint csak az a magyar, aki:
      1. bocskaiban jár
      2. keresztény
      3. csak kishazánkkal foglalkozik, nem tekint a határon kívülre (hacsak nem a gyarmatosítóktól történő rettegésében)
      4. “vesszentrianon”
      5. jobboldali
      6. szerint csak azok az “alapvető értékek”, amelyeket ő követ.

      Békés egymás mellett élés. Minden oldalról. Addig tart a szabad mozgástér, amíg nem zavarom más mozgásterét ezzel. Ha tüntetni akarok, akkor tüntetek. Ha felvonulni, felvonulok. De tüntetőként nem mászok fel a felvonulók kamionjára, felvonulóként nem hergelem tudatosan a tüntetőket.

      • Balogh Peter

        Már majdnem 100%-osan megértetted miről írtam, de azért csak belekötöttél néhány részletbe.. :)

    • István Tamasi

      Durva szűklátókörűség ha valaki “buzik vonulásának” látja a Pride-ot. Ugyanis sok hetero is vonult köztük és ért egyet a vonulás mondanivalójával am az emberek sokszínűségéről szól és arról, hogy nagy-nagy szerencsére nem vagyunk egyformák. Szörnyű embertelen világ lenne ha mindnyájan egyformák lennénk és egyformány gondolkodnánk. mert akkor csak egyenformátumú véglények lennénk. A Pride a különbözőség ünnepe és azoknak nem tetszik akik meg akarják mondani másoknak hogyan viselkedjenek, hogyan gondolkodjanak.

      • Balogh Peter

        elolvastad egyáltalán amit írtam, vagy csak szimplán rossz helyre kattintottál? vagy a buzi szó miatt estél nekem? tudtommal a melegek között is használják ezt a szót egymásra..

        • Pavlics Tamás

          Igen valóban használják, csak más az, ha egy meleg egy másik meleget buzizik le, mintha egy heteró teszi ugyanezt, ugyanis utóbbi szájából egyértelműen sértő. Ugyanez igaz a feketéknél: egymást leniggerezhetik, de ha fehér ember használja rájuk, akkor jobb, ha az illető menekülőre fogja (lásd. Die Hard 3 idevágó jelenete.:))

  • Macskafogó

    Én csak azt nem értem, miért nincs a szervezők között olyan, aki az ilyen szélsőségeseket, mint ez a papruhás hülye, elküldi a fenébe.

    • István Tamasi

      Én csak azt nem értem, miért nincs a jobboldalon olyan, aki az ilyen agyatlan szélsőségeseket, mint akik egy ilyen felvonulás ellen balhéznak, elküldi a fenébe?

      • Macskafogó

        Azon nem csodálkozom, mert ők ezért csinálják. De a szervezőknek nem a balhé lenne a célkitűzése. Szerintem.

        • Fenyvesi Diver Bhg Bea

          a balhét nem a papruhás srác okozta….. abszolút megfér a pride-on a papruha…. főleg egy olyan egyháznak tükörként tartva, aki a nem homofób Bibliát arra használta és használja több 100 éve, hogy embereket rekesszen ki a társadalomból. Amíg Conchitáról elismerő szavakkal beszélt egy osztrák érsek, addig a mi papjaink miért is homofóbok? Nem ugyanahhoz az egyházhoz tartoznának? Ha az egyház engem nem fogad el, miközben az elfogadást hirdeti, addig én miért is tartsam tiszteletben őt????

          • Takács Bálint

            Tehát szerinted teljesen rendben lenne, hogy ha egy demonstráción a papruhás srácnál található táblát tartana valaki maga elé, csak éppen rabbinak öltözne és a zsidókkal kapcsolatban tenne olyan megjegyzést, ami a táblán olvasható?

          • Fenyvesi Diver Bhg Bea

            ez azért nem jó összehasonlítási alap, mert a zsidóság Magyarországon ugyanolyan kisebbségben van, mint az LMBTQ emberek. És mivel keresztény ország vagyunk, ezért nem tartom összehasonlításra alkalmasnak a zsidó vallást. Inkább arról tájékoztatnálak, hogy évek óta több dávid csillagos pride zászló jön a felvonulásra… egyik zsidó egyház sem verte magát, hogy ellene lenne és nem fröcsögött homofób írásokat a neten. Ha kereszt lenne a szivárvány zászlón, vajon hány pap NEM szólalna fel ellene és NEM tartaná vallásgyalázásnak? Idén harmadszor volt a felvonulás előtt LMBTQ-barát zsidó mise, ilyet keresztény egyház mikor fog tartani? Sőt! Például buddhista szerzeteseket sem figuráz ki senki a pride-on. És tudod miért? Mert bármelyik buddhista egyház áldást ad azonos nemű házasságra. Én eredetileg katolikus vagyok, de hányok attól az álszent, áltoleráns, képmutató megnyilvánulástól, amit nagyon sok országban a katolikus egyház és egy rövid idővel ezelőttig a Vatikán is képviselt. Vígan ki is léptem az egyháztól és átigazoltam máshová. Ennek ellenére tudom, hogy sem a Biblia, sem Jézus nem homofób, és a 13. századig melegeket is összeadott sok keresztény egyház, csak aztán valahogy elkezdték eltüntetni ennek a nyomait. Mégpedig akkor, amikor az egyház úgy változtatott az elvein különböző országok nyomására, hogy a házasság kifejezetten a szaporodásra kell(ene), hogy épüljön. Az, hogy politikai célokra használják a keresztény egyházakat és ők ebben sok esetben részt is vesznek, az nem a melegeket, zsidókat, bárkit minősít. Nem létezik számomra hazugabb vallás, mint a katolikus és álszentebb, mint a kereszténység. És ha egy vallás nem homofób, abban biztos lehetsz, hogy a pride-on nem lesz még csak a látszata sem annak, hogy poén tárgyává tegye bárki. Az idei pride-on is voltak zsidó rabbik szép számban…. az országunk hivatalos vallását képviselők miért nem? Miért a zsidók áldották meg a menetet és nem valamelyik keresztény egyház???

          • Shayiskhun

            A felvonulás a Stonewall-lázadás megemlékezésére indult. Nem, szerintem egyáltalán nincs helye se egy papnak, se egy papagájnak öltözött félmeztelen majomnak rajta.

          • Macskafogó

            Lényegtelen, milyenek a papjaink, ezt nem egy melegfelvonuláson kell megvitatni. Ha az a cél, hogy az embereket elriasszuk a melegektől és továbbra is nácik tüntessenek ellenük, akkor csak így tovább. Nekem az egyik indok arra, hogy ne vegyek részt ezen a felvonuláson, pedig elvben támogatom. Ez egyértelműen gyűlöletet kelt, obszcén, közönséges.

          • Fenyvesi Diver Bhg Bea

            egyáltalán nem mindegy, hogy milyen az egyház nálunk…. nagyon könnyen azért ne mentsük fel őket. Nem kell mindenkinek ott lenni a felvonuláson. Az idei a 3. év amikor rekordot döntött a felvonulók száma és az ellentüntetők meg egyre kevesebben vannak. Nem az a cél, hogy minden meleg legyen ott és még csak egyet sem kell érteni azzal, hogy 10 ezer felvonuló közül van egy, aki megosztja még a melegeket is. Stonewall-tól pedig már igen messze vagyunk, az igaz, hogy a pride-ok (nemcsak nálunk) ennek emlékére vannak, de azóta eltelt több, mint 40 év…. azt ugye senki nem gondolja, hogy aktuálpolitikai vagy aktuális melegjogi problémákat nem kell belevinni?? Anno a nők és a feketék harcával sem értett egyet mindenki. És nézzünk már körül a világban 2014-ben…. Ahol kőkemény harcokat vívtak a nők és a feketék jogaiért ott ma már egyértelmű, hogy szavazhatnak és afro elnöke van Amerikának. Folyton az olyanok osztják az észt a felvonulásról, akik még csak részt sem vesznek benne… ez is érdekes.

  • Dovalovszki András

    “És persze arról, mire jó mindez és meddig kell a többségi melegnek, nem
    melegnek, felvonulónak és otthonmaradónak az ilyen céltalan álvitákról
    hallania ahelyett, hogy az egymás mellett élésről folyna eszmecsere.”
    Az Átlátszó hány cikket jelentetett meg ami kifejezetten csak az “egymás mellett élésről” vagy éppen a pride igazi mondandójáról szól?
    Engem konkrétan érdekel/érdekelne, de amíg nektek is csak nácizásra, az ellentét szítására telik, addig szomorú vagyok. :(

  • lali

    Elgondolkoztam és egyáltalán nem látom, hogyan egészítik ki egymást a papruhás srác és a
    szkinhed, a táskás vármegyés meg az ’elborult agyú szekus’. A papruhás srác
    teljesen a helyén van a pride-on, ami első körben a transzgresszióról szól.
    Arra teremt lehetőséget, hogy egy szabad környezetben alkalmasint megkérdőjelezzünk
    bizonyos társadalmi normákat is. Mielőtt valaki azt mondaná, hogy az örjöngő
    fekete pólós fiatalemberek is bizonyos társadalmi normákat kérdőjeleznek meg,
    amilyen mondjuk a tolerancia vagy az egyenjogúság eszménye – ők többet, illetve
    mást tesznek. Auschwitzot emlegetve uszítanak és ahelyett, hogy 100 fős
    társaságuk intimitásában demonstrálnának, erőszakosan megzavarnak egy másik
    rendezvényt. Karikatúrákat rajzolni és félelmet keltő szituációban azt
    üvöltözni, hogy „Tönkreteszitek a társadalmat!” – egyáltalán nem ugyanaz, még
    akkor sem, ha néhány rúgást leszámítva a sztori jól végződött. Nem zsák meg a
    foltja. És az index belinkelt videójának címe – „rosszat tesz a pride-nak, ha
    valaki a felvonulók közül kifigurázza az ellentüntetőket?”is jelzi, mennyire
    elbillent a mérce. Azt sem értem, mi az a „nemzeti érzésű” prájdozó – azt hittem,
    ezt a kategóriát, gyakran kirekesztő tartalommal a szélsőjobb és a jobboldal
    használja saját magára, mintha a többiek nem lennének legalább olyan jó
    hazafiak, mint ők. Abszolút „nemzeti érzésű” prájdozóként nem bánt meg, hogy
    karikatúrán lássam az árpádsávos nagymagyarországtérképet egy fütyivel a közepén.
    Viszont feltehetően „nemzeti érzésből” szégyelltem megosztani az atlatszo videóját
    a menetről, ahol ugyanakkora szerepet kap néhány tucatnyi erőszakos fazon, mint
    egy több ezres felszabadult tömeg. A videó más szempontból persze klassz, de tényleg
    bánt, hogy ahelyett, hogy a felvonulás egyszerűen a tolerancia egyik ünnepe
    lenne, azt kell méricskélni, hogy a szélsőjobb begerjedtebb figuráinak mennyire
    sikerült belerondítani az egészbe. És ebben milyen szerepe van a rendőrségnek,
    milyen a médiának, és esetleg ennek az írásnak.

  • Kormány Sándor

    Ameddig idegen országból pénzelnek ilyen rendezvényeket és ezt nyíltan is hangoztatják. Ameddig bármelyik félnek a diszkriminációtól kell tartani, soha nem lesz egyetértés!!!!!!!!!!!

    • István Tamasi

      Ameddig fekete forma/egyen/ruhás félkatonai rohamcsapatok grasszálnak nehezen lesz egyetértés!

      • Balogh Peter

        ha nem adtak volna rá okot, nem grasszálnának. mindennek van előzménye. és most nem a melegekre gondolok mint ok

        • Norbert Szabo

          Nem nagyon kell okot keresni, elég ha más vagy, ha cigány vagy, ha zsidó vagy, haraptok mindenre, ami nem fekete csizma, fekete ing, mert rend a lelke mindennek. Ez a ti rendetek.

          • Balogh Peter

            mi az hogy a mi rendünk? mi a szart képzelsz magadról? olyan öntelt módon vagy képes beszélni mintha te valami feljebb való ember lennél.. papolsz itt minden hülyeséget, de azért arra képes vagy hogy minden nemzeti radikálist egy kalap alá vegyél. gratulálni tudok csak az ilyen szemellenzős csicskáknak mint te

          • István Tamasi

            A szemellenzős felsőbbrendűség éppen hogy a fekete formaruhás csizmás/bakancsos rohamcsapatok /lásd még surmabteilung, SS/ jellemzője ami egyszer már romba döntötte a fél világot.

      • Kormány Sándor

        Nem is lesz soha!

        2014. július 8. 18:36 Disqus írta, :

        • István Tamasi

          Éppen ezért tiltotta be őket a bíróság, hogy ne szítsanak széthúzást, ellentétet, faji vallási gyűlölködést.

  • Horváth Károly

    Pusztuljon az összes retkes buzi. Beteg, nyomorék az összes.

    • István Tamasi

      Beteg, /leki/ nyomorék az összes aki nem képes tolerálni mások szexuális beállítottságát.

      • sorrund

        Itt nem a tolerancián van a hagsúly. Ha mondjuk nem vonulnának fel hanem tennék a dolgukat mint a heterók akkor se került volna egy vagyonba az adófizetőknek az egész és mindenki szarna rá hogy mivel foglalkoznak otthon a négy fal között..

        • István Tamasi

          Pedig éppen hogy a toleranciáról szól a Pride. Ezért vett részt sok hetero is.

    • http://lassandebiztosan.blogspot.hu/ black ewe

      Az igen!!! Látom kifakadt az intelligencia… 😀 😀 😀

  • sorrund

    Ha mondjuk nem vonulnának fel hanem tennék a dolgukat mint a heterók akkor se került volna egy vagyonba az adófizetőknek az egész.

    • István Tamasi

      A vonulás csak a záróakkordja volt a rendezvénysorozatnak ami igazából a toleranciáról szólt. Vagyis a résztvevő LHBTQ-k és heterók éppen hogy a dolgukat tették azaz kiálltak a tolerancia mellett.

      • sorrund

        Tévedés, a megmozdulás meleg felvonulás volt, eredetileg azért indították mert még itthon nem volt, és mivel a nagy demokráciákban mindenhol van hát legyen itt is. Ideológiát csak később gyártottak hozzá, miután az elsőn kitört a balhé. Most már a tolerancia védjegye alatt vonulnak.

        • Shayiskhun

          Mielőtt ostobaságokat beszélsz talán nézzél utána… Erre még a wikipédia is bőven elég. Körülbelül 35 éve van a gay pride, nálunk is 20.

          • sorrund

            Olvasd már el és értelmezd légyszíves a hozzászólásom. Köszönöm. (az eredetileg szó helyett használhattam volna az annakidején-t is)

  • cultureleaks .

    Nem érdekel senkinek a szexuális irányultsága, ne tolják a pofánkba erőszakosan a “másságukat”.
    Melegedjen mindenki otthon ahogy akar, de ne mutogassák magukat, különösen ne az adófizetők pénzén.
    Jó lenne ha ez a kurva nagy tolerancia végre megmutatkozna a sérült és/vagy fogyatékos emberek irányába is végre. Ja persze, nekik nincsen lobbijuk, mögéjük nem sorakoznak fel hírhedtségek.
    Egyébként hamarabb abbahagynák, ha a kutya sem lenne rájuk kíváncsi.
    Egyébként meg miért “pride”? Arra büszke valaki, hogy eltér a természetestől? Miért?
    Ne szégyellje, de büszkének lenni rá, na az túlzás!

    • Shayiskhun

      Na ez itt a baj, hogy az emberek csak fröcsögnek, és egyébként már a felvonulóknak sincsen fogalmuk róla, hogy miről szólt ez az egész.
      Bár igazából sokat nem kell keresgélni sem, elég csupán a wikipédián megnézni, meglehetősen pontos.
      A felvonulás annak emlékére van, hogy ’69-ben egy melegbár szembeszállt az őket szexuális hovatartozásuk alapján zaklató rendőrökkel.
      Sajnos ebből manapság nem marad lassan semmi, mindenki politikai célokra használja fel, vagy a devianciájának (ami nem a homoszexualitásban nyilvánul meg, hanem, hogy papnak öltözve a nemiszervét lóbálja) villogtatására (a homofóbok is).

      Az meg, aki büszke rá… Ennyire brutálisan ostoba mindenki? Nem büszke rá, csak nem hajlandó utálni magát…

      • sorrund

        Teljesen igazad van. Én sem értem hogy kerül ide ez a cikk. Azt még hozzátenném hogy ismerek nem egy meleg embert, de akiket én ismerek mind megvetik ezt a fajta felvonulást és azt mondják hogy ez az egész nekik több kárt okoz mint hasznot. Nem mentek sosem és továbbra sem vonulnak fel. Egyszerűen élik a hétköznapi életük mint bárki más.

        • http://lassandebiztosan.blogspot.hu/ black ewe

          De pont ezért is van a felvonulás a megemlékezés mellett, hogy a meleg ismerőseid is tudjanak hétköznapian élni és ne csak a 4falközt…

          • sorrund

            “Egyszerűen élik a hétköznapi életük mint bárki más.” azaz mint én vagy Te, és a hátuk közepére nem hiányzik nekik ez az egész valamint ugyanaz a véleményük az egészről mint pl. nekem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • http://lassandebiztosan.blogspot.hu/ black ewe

            De ne nyilatkozz már légyszi mindenki nevében. Oké, neked ez a meggyőződésed a meleg ismerőseiddel együtt, de ez nem jelenti azt, hogy mindenki károsnak tartja a vonulást…

          • sorrund

            Értelmezd már légyszi amit leírtam, nem mindenkiről írtam hanem azokról akiket én ismerek, nem kell rögtön csúsztatni.

        • http://lassandebiztosan.blogspot.hu/ black ewe

          És amíg nem foghatják meg ugyanúgy egymás kezét az utcán, mint heteróék, addig nem élhetnek úgy, mint bárki más.

    • http://lassandebiztosan.blogspot.hu/ black ewe

      Ha meleg lennél, akkor a heterók lennének számodra “mások” és ők persze mindennap a pofádba tolhatnák a másságukat. Ezt felfogni miért olyan rohadt nehéz???

  • Zsiráf Zoli

    Fizetnek nektek közvetlenül vagy közvetve a deviánsok propagálásáért/jó színben feltüntetéséért? Van olyan támogatótok aki kimondva vagy a sorok között elvárja ezt az alamizsnáért cserébe? Eddig azért szerettem az átlátszót, mert -legalábbis a magyar valósághoz képest- korrekten tájékoztatott. Nade ez…

  • János Virág

    Bolond orbánnak nem szavazok! Ugocsa!

    • Jozsef Bohm

      Énsem! Ady nyomán: “Eb ura fakó! Ugocsa non koronat!”

  • Mr Covex

    …majd az utolsó pillanatban hoznak egy törvényt, hogy az érvénytelen szavazatok is beleszámítanak a népszavazás érvényességébe. 😛

    • Enmerkar

      Ehhez nem kell törvény. Ha a választópolgárok több, mint fele elmegy és leadja szavazatát, akkor érvényes a szavazás, függetlenül a feltett kérdésre adott választól.

      • Bognár Attila

        “Leadja a szavazatát”
        HELYESEN:
        Leadja az ÉRVÉNYES szavazatát

        “Az országos népszavazás akkor érvényes, ha az összes választópolgár több mint fele érvényesen szavazott.”
        http://valasztas.hu/hu/ovi/25/25_1_11.html

        • Enmerkar

          No, akkor hajrá! Aki teheti, szavazzon a nemigen-re! 😀

  • nonemart

    Bármilyen szavazat legitimálja ezt a baromságot ! Egyszerűen nem kell elmenni szavazni, ez a szavazás nem legitim, ezt egy őrült, aljas és rosszindulatú szarházi találta ki, és most hülyíti vele a népet ! Nem kell bedőlni ! Persze, ha nem akar valaki mégiscsak….

  • wereko

    Muszáj menni. Nehéz most balosnak lenni mert ők is tudják hogy milyen szar lenne ha ellepnének minket a félfekák. Ez most olyan érzés mint amikor a totón a saját csapatom ellen kell tippelni , tudom hogy esélytelen de mégis csak az én csapatom.

  • Jozsef Bohm

    Gondolkodjunk már egy kicsit! Bármi is legyen a szavazás végeredménye, a fidesz az ellenség bemocskolására fogja használni. Ezért a nemleges szavazat is azt a nem kis esélyt csökkenti, hogy a hazug “népszavazás” érvénytelen legyen. Ez az egyetlen esély, hogy rá lehessen mutatni, milyen abszurdan magas az érvényességhez szükséges küszöb és hogy mennyire értelmetlen az egész. Kérek minden értelmes embert, hogy kicsit gondolkodjék el a primitív manipulációról, és közelébe se menjen a szavazóhelyiségeknek.

    • Bognár Attila

      Kérek minden értelmes embert, hogy kicsit gondolkodjék el a RAFINÁLT
      manipulációról, és véletlenül se kerülje el a szavazóhelyiséget, már HA nem akarja “PASSZÍV NEM” véleményével NÖVELNI az aktív nemek fölényét…
      (a távol maradás csak akkor lenne helyes, ha a kormány IGEN szavazatot kérne egy egyenesen föltett kérdésre!)

  • KL

    El kell menni, és igennel kell szavazni.
    A magyarság egy soknemzetiségű nép. Nem fog 1450 NEM IS ILLEGÁLIS MENEKÜLT valami mássá átváltoztatni bennünket.

    • Lone Ranger

      Nem 1450 ez hazugság, az EU egy “bianco csekket” akar, hogy a jövőben folyamatosan betelepíthesse a frissen érkező migráncsokat a tagországokba, soha nem lesz vége amíg az eredeti lakosság el nem tűnik.
      Nem tudom hogy lehet valaki ilyen agyhalott hazaáruló, nézd meg a Németeket 2 év alatt 2milliot fogadtak be, eddig 50 azaz 50!! kapott munkát a többi eltartására többet költenek mint amennyit az egész Bundeswehr-re,de a többség már jelezte hogy szeretné az otthon maradt családtagokat is maga után hozatni, ami migránsonként átlagban 10 embert jelent, kis matek…, közben a migráncsok meg gyerekeket és nőket erőszakolnak, és nem mond hogy nem igaz mert ez tény, guglizz rá, mos tmár több 10 ezer esetnél tartunk.
      A magyar sok nemzetiségű nép ez igaz, DE többségében a zsidó-keresztény kultúrkörből vagyunk, nem pedig a muzulmánból, a keresztények békén hagynak mindenkit, a muzulmánok ha elérnek egy számbeli arányt nem fognak, nézd meg mi megy Franciaországban, Svédországban, Németországban, Belgiumban, Hollandiában a no go zónákban a hová már a rendőrök sem mernek belépni mert sharia törvénykezés van, az olyan libernácik mint ti ezt akarják ide is beimportálni, ez nem politika ez puszta túlélés, rosszabbak vagytok mint egy dodó madár ami mellesleg már kihalt, nem véletlenül…

      • KL

        Borzasztóan műveletlen vagy. Ismerd meg a magyar történelmet!
        És ne agyhalott hazaárulózz, ha kérhetem!

      • KL

        Libernáci? Te mi vagy? Náci?

      • Bognár Attila

        Szerinted a “MISSZIONÁRIUS PÓZ” elnevezés HONNAN ered? 😛

      • trisel

        kurvára nem hagynak békét nekünk a keresztények! például baszódjon meg a kádépénzpárt, amiért bezáratta a boltokat, és baszódjon meg az elmebeteg felcsúti is, amiért átírta az Alkotmányt, miszerint én csak akkor vagyok teljes értékű magyar állampolgár, ha isten megáldja a magyart!
        hát én pl. nem vagyok se keresztény, se semmi bazdmeg, csak egy kutyaközönséges állampogár, akiről jó lenne, ha lekopnának a szektás fundamentalista szarzsákok!

  • Enmerkar

    Ha a ‘ballenzék’ nem lenne ilyen tanácstalan, már rég leváltották volna kurta termetű kleptokratánkat. Na de így? 😀

  • Bognár Attila

    Gábor!
    Az ezen szöveged:
    “az érvénytelen szavazat lehet a megfelelő válasz. Ezzel nem járulunk hozzá a szavazás érvényességéhez”
    – alatti LINK rossz helyre mutat, mert azon még a RÉGI szabályt idézik!!!
    Cseréld le mondjuk erre!
    http://valasztas.hu/hu/ovi/25/25_1_11.html
    :)

  • Bognár Attila

    Kedves Gábor!
    Ezzel egyetértek:
    (ennek) “a népszavazásnak semmilyen jogi ereje nincsen”
    Akkor viszont MINEK foglalkozni az “érvény-es/telen-sége” kérdésével?! :O
    “Az “igen” szavazatokkal könnyen elérheti az 50%-os érvényességi küszöböt
    a a népszavazás, ezzel legitimálva a kormányzati akaratot.”
    avagy
    “az érvénytelen szavazat lehet a megfelelő válasz. Ezzel nem járulunk hozzá a szavazás érvényességéhez, így nem legitimáljuk a kormányt.”

    – a “legitimáláshoz” NEM KELL az érvényesség!
    (az CSAK a “jogi erejéhez” kellene, ha lehetne neki olyanja!)
    A fordított(!) kérdésnek köszönhetően a kormány által kért (aktív) NEM szavazatokhoz hozzá fog adódni “PASSZÍV NEM” szavazatként az ÖSSZES nem szavazó száma IS!
    ((a bojkott MINDIG NEM-et jelent – ami egész addig rendben is van, amíg az “Akarja-e…” kérdés feltevője normálisan IGEN válaszokat várna!))
    Ezért aztán tökmindegy a ténylegesen szavazók száma!
    (gykv. minél többen NEM szavaznak, annál több a “passzív NEM”;))

  • Hektor Honig

    Én már tudom miket fogok rajzolni a szavazólapra…

    • Bognár Attila

      Azért a KÉT X-et se felejtsd le róla, mert azzal együtt az igazi bármilyen rajz! 😀

  • Ákos Kertész

    A FIDESZ mindent mindenkit és mindenkor egy bugris diktátor hatalmi tobzódását szolgálja . Most éppen az európai migrációt használja erre.

    • trisel

      mi az a fidesz? már ezer éve nincs is olyan, már csak NER van

  • Állatbarát

    Jogos.

  • Enmerkar

    A magam részéről szintén azt mondom, aki teheti menjen el és szavazzon ‘nemigennel’!

  • Efhetven

    Ha a kormányviktor szándékával ellen akarunk valamit is tenni, akkor két lehetséges út van. Vagy egyértelműen érvénytelen szavazat leadása (ami ugyanis beleszámít a szavazáson részt vettek számába), vagy a távolmaradás. Én személy szerint nem bízom abban már, hogy az érvénytelen szavazatomat nem “nem”-ként fogják kezelni, ezért az egyetlen fennmaradó lehetőségem a távolmaradás, pedig igen csábít az, hogy a szavazólapra x helyett egy nagy fszt rajzoljak. Tehát a jogállami észérvek ellenére is: bojkott.

    • trisel

      fotózd le! csinálj egy fals fa@szbúk profájlt, mint a fizetett/nemfizetett/szorgos szektás putyinpisti orbánisták, tedd közzé, és szólj nekem, hogy az melyik oldal, és én majd megosztom, és megosztatom ezer emberrel
      én is ezt fogom csinálni, eskü, és nem fogom bojkottálni, hanem jó állampolgár módjára odarajzolom azt a méretes lófaszt, plusz odaírom, hogy rohaggyál meg orbánviktor lehetőleg mámamég, satöbbi, ld. fent!

    • Bognár Attila

      “Ha a kormányviktor szándékával ellen akarunk valamit is tenni, akkor … bojkott”
      MI 0. Viktorunk szándéka?
      NE AKARD!
      Mint csinálsz, HA bojkottálsz? :O
      NEM AKAROD!
      (1*ű, mint egy faék!;))
      NORMÁLIS esetben (HA a kormány az IGEN-t várná el tőlünk) működne a bojkott, de ebben a nem normális (fordított) esetben csapdába esik mindenki, aki nem megy el!
      A tuti érvénytelen (mindenféle rajzok mellett is;) a 2X!, vagyis a NEM+IGEN rontott szavazat.
      (és akit ez érdekel: NEM számít bele az érvényességbe! – ez nem vélemény, hanem JOG!)

      • Efhetven

        Értem én jól, hogy mit mondasz itt és lejjebb is. Csakhogy a passzív nemeket nem mérik, hiába szól a logikád mellett maga a logika. Ami nincs, azt nem lehet megszámolni. Persze az már más kérdés, hogy viktor és csapata a kommunikációban vagyis a propagandájában mit fog erről összehordani. Ettől azonban még nem lesz érvényes a referendum, ha nincs elég résztvevő.

        • Tiborcsik

          Azt írod: “csakhogy a passzív NEM-eket nem mérik”
          Nem bizony, ezért nincs sok értelme!

          Viszont az aktív bojkottos NEMIGEN-eket mérik! Ezért van értelme.

  • KL

    http://hvg.hu/itthon/20160711_WP_Orbanek_rajottek_szukseg_van_a_migransokra_vendegmunkasokat_hivnanak_be?s=hk

    Emellett pénzért vehetnek állampolgárságot bármilyen jövevények.
    A pénzről nem tudni hova megy pontosan. Főleg a közvetítőkhöz, amelyek esetleg offshore cégek?

  • Enmerkar

    A ‘ballenzéknek’ annyi esze sincs, hogy érvénytelen szavazat leadására buzgasson! Ha mindenki elmegy, akinek elege van a kleptokráciából és ‘nemigen’-re szavaz, azzal világosan üzenni tud kurta termetű kleptokratánknak. Csakhogy a ‘ballenzék’ maga is retteg a világos üzenetektől.

  • KL

    “Semjén Zsolt az MTI szerint bejelentette, hogy már 850 ezer kettős állampolgársági papírt adtak ki az igénylőknek. Semjén mellé hozzátette, hogy a “szigorú államháztartási fegyelmet” mi sem mutatja jobban, mint hogy emellett összesen 23 ezer kérelmet utasítottak el.”

  • KL

    http://index.hu/gazdasag/2014/09/17/ma_is_jonnek_a_hamisitott_magyarok/

    “Az utóbbi években rengeteg csaló ukrán és orosz szerzett magyar állampolgárságot, hogy aztán szabadon utazhassanak a világban, hozzáférjenek a pénzükhöz, hogy elmeneküljenek a felmerülő otthoni problémák elől. A közvetítésükre pedig nagyon kemény maffia épült. Korrupt hivatalnokok, titkos találkozók, drága autók, dublőrök: így működik az állampolgárság-biznisz ..”

  • Tiborcsik

    Erre a csalafintán megfogalmazott kérdésre minden lelkiismeretes magyar állampolgárnak a bojkott lehet a helyes válasz.
    Ámde nem a passzív bojkott, mert ha nem mész el szavazni, akkor az egy jó hatalom-propagandistának passzív NEM-et jelent. Vagyis orbánék a NEM-voksokhoz lazán hozzá fogják számolni a meg nem jelentek pszeudo-NEM-voksát is (hiszen aki nem szavazott IGEN-nel, az nem akarja a betelepítést).

    Szóval nem a passzív bojkott, hanem csakis az AKTÍV BOJKOTT a megoldás!
    Vagyis el kel menni és mindkét rubrika beikszelésével érvénytelen szavazatot adni. Ez a kétikszes IGENNEM szavazat sok mindenre jó:

    1. Aki az otthonmaradás helyett IGENNEM-mel szavaz, arra nem lehet ráfogni, és maga sem gondolhatja, hogy érdektelen/közömbös/ kiábrándultként nélküle döl el a kérdés.

    2. Aki az otthonmaradás helyett IGENNEM-mel szavaz, arra nem lehet ráfogni, és maga sem gondolhatja, hogy passzív pszeudo-NEM-jével tulajdonképpen a hatalom malmára hajtja a vizet

    3. Aki IGENNEM-mel érvénytelenül szavaz, az nem duzzasztja az érvényességi küszöb átlépéséhez szükséges érvényes szavazatok számát.

    4. Aki NEM helyett IGENNEM-mel szavaz, arra nem foghatja rá a baloldal, hogy a hatalom vazallusa, vagy becsapottja.

    5. Aki az IGEN helyett IGENNEM-mel szavaz, arra nem foghatja rá a jobboldal, hogy migráns/dzsihádista szimpatizáns EU-vazallus judeoplutokrata hazaáruló.

    6. Aki kétségek közt nem tudja eldönteni, mit tegyen, mert látja a kérdés csalafintaságát, és szíve szerint nem szeretne sem segíteni a hatalomnak, de jó hazafiként a hazaáruló bélyegét se szeretné magára venni, és szeretne aktívan beleszólni, és azt üzenni, hogy MEGÁLLJ!, annak csakis a kétikszes érvénytelen IGENNEM lehet a szavazata.

    7. De vigyázat, ha már érvénytelen szavazat, nehogy mindkét rubrikát üresen hagyd, mert esetleg egy szemfüles választási bizottsági tag valamelyiket beikszeli helyetted. De ha mindkettő be van húzva, akkor nem tudnak turpiskodni.

    8. Ha megfelelően hatékony kétikszes aktív bojkotttos kampány eredményeként sok százezer, uram bocsá’ sok millió IGENNEM-es szavazat születik, akkor az így szavazó milliók minden egyes tagja rádöbben végre, hogy nem vagyunk egyedül (akár a kulturális kreatívok), és legközelebb is lehet hasonlóan azonosan szavazni, kinyilvánítani, hogy nem kérünk sem a hatalomból, sem az ellenzékből.

    És minderre ez a faramuci-csalafinta népszavazási mizéria tálcán kínálja a történelmi és törvényes lehetőséget. Hát nem nagyszerű?

    (9. Mellesleg ha valaki majréból, vagy egzisztenciális kockázatként attól tart, hogy ha demonstratívan otthon marad, könnyen felkerülhet valamiféle kubatov-listára, az is jobban teszi, ha demonstratívan bevonul a szavazófülkébe, és ott beírja mind a két ikszet, senki nem fogja tudni, hányat ikszelt.)

    • KL

      Azt hiányolom a kimerítő elemzésedből, és ajánlásaidból, hogy mi van az IGEN szavazattal? Ha már elmegyek, miért bojkottáljak?
      A legjobb szavazat az, ha tudatos EU polgárként; tudva azt, hogy pontosan milyen mennyiségű legális betelepítést, – mely ugyan nem hoz dollármilliárdos hasznot a fideszes offshore cégeknek -, kíván az EU a társországoknak átadni, mint ahogy pl. a görög menekülteket, vagy kínai betelepülők tízezreit befogadni voltunk képesek, s most ugyanezt kell 1450-es létszámban megtenni, halálraítélt menekültek esetében, a keresztényi szeretet jegyében, megmentek néhány ezer embert a FIDES ET RATIO enciklika következtében, ez miért elutasítandó?
      A FIDESz (hit) ne csak abban merüljön már ki, hogy megáldatjuk négy gyerekünket a pápával, hanem merüljön ki abban is, hogy MÁS embereket is élni hagyunk, az élethez segítünk! És biztos vagyok abban, hogy OV jó keresztényként egyetért ebben velem.

      • Bognár Attila

        “jó keresztényként” lazán máglyára küldene :O

        Az IGEN a második legjobb választás, és egyben az utolsó is, amelyik nem 0.Viktornak kedvez…
        (a többi ugye az aktív NEM és a passzív NEM, vagyis a bojkott)
        A fenti ajánlás a “bizonytalanoknak” készült, de még inkább azoknak, akik olyan fenemód biztosak a bojkottjuk értelmében, (holott a “passzív nem” CSAK NORMÁLIS esetben működne, amikor a kérdés feltevője egy POZITÍV IGEN-t várna el válasznak tőlünk!) – de már 2-án este lesz nekik sírás, rívás és fogaknak csikorgatása… 😛

    • Enmerkar

      Aki igazán nemet akar mondani a kurmányra, az a szavazólap helyett tegyen PIROS lapot a borítékba! Szerintem.

      • Bognár Attila

        Biztos, ami zicher azért legyen csak ott MELLETTE a “2 X”-es RONTOTT szavazólap IS… 😉

        • Enmerkar

          Pirossal X-elek. 😀

  • Enmerkar

    Aki igazán nemet akar mondani a kurmányra, az a szavazólap helyett tegyen PIROS lapot a borítékba!

  • Jozsef Kolowrat

    http://gyuloltellensegeink.blog.hu/2015/10/01/mar_megvaltoztak
    Biztosan sokakat meglep a csehek és a szlovákok karakán kiállása mellettünk. A csehek legerősebb, mondhatni egyetlen valós motivációja, cselekedeteik kizárólagos alakítója változatlanul a félelem. És a végeláthatatlan sorokban özönlő, mifelénk még csak köveket hajigáló, de a kalasnyikovval és a séfkéssel is bensőséges viszonyban álló, torzonborz, sárga fogú, Allah akbart üvöltöző tömeget – érthető módon – jelenleg lényegesen veszélyesebbnek látják, mint a Wilkommenskulturrá idomított németeket. Orientációjukat erősíti, hogy Herrin Angelától még nem sikerült kiszivárognia olyan, következetesen védhető és képviselhető, tartós álláspontnak, amely mellé odasorakozhattak volna. Ami pedig végképp a bevándorlásellenesség oldalára sodorta a cseheket, hogy közismerten berzenkednek a megsérüléssel fenyegető helyzetektől, így 400 éve mindig elkerülik ezeket. A muszlim veszély ugyan körvonalazódik, de nekik még nem kell ellene s.k. fellépniük, mert megteszi azt más, az ilyesmi pedig óriási megkönnyebbülés azok számára, akiknek minden vágyuk egy melegedő, habtalan fél korsó sör mellett végigvegetálni az összes átlagos délutánt.

    tot.jpgAnyicska még mindig azt teszi, amit anyu, apu vagy a diszkóban őt aktuálisan felszedő srác mond neki. Hogy mikor melyiküknek fogad szót, az pontosan annyira követhetetlen, mint amikor az érzelmekkel túlfűtött női agy szövevényes működését a kamaszos hormontúltengés is súlyosbítja. A dackorszak még mindig nem múlt el, és fogunk is még vele vesződni eleget, de most éppen apu a jófej, ráadásul olyan ritka kegyelmi állapot állt be, hogy anyuval is egyetértenek.(….)
    osztrákok közismerten alig maradnak el az angoloktól aljasságban; a kancellárjuk által előadott, naponta mást hazudunk, eközben minden lehetséges és lehetetlen mocskossággal megvádoljuk a másik felet, és persze igazodunk a németekhez játék számukra olyan napi rutin, mint svédországi bevándorló számára a jogvédő lányok halálra erőszakolása. Incesztriával utoljára a mi Mátyás királyunk bánt érdemei szerint, azóta viszont a művelt világ felfoghatatlanul agyonbabusgatja, és annyira túlértékeli, mint Andy Vajna saját magát. Faymann műsora óta csábító eshetőség a Szabadságpárt győzelme, de ne legyenek illúzióink – ők csak a bevándorlókat szeretik kevésbé a népszocdemeknél, ám ugyanolyan frusztrált, elfojtásokkal teli, antiszociális, álságos pinceivadékok.
    Ez annyira ideillet, hogy muszaly volt ideirnom!!

  • Vidéki

    “Vajon ki mondja a magyaroknak, hogy kimaradnak a tovább egységesülő Európai Unió belső magjából?”

    Bőtös Botond mondja, hamis módon azt állítva, hogy ez csak a mostani magyar kormányon múlik.

    Észtország igazából nem Kelet-Európa, sokkal inkább Észak-Európához tartozik mind mentálisan, mind gazdaságilag (erős gazdasági és kulturális kapcsolatai vannak a skandináv államokkal), és ha ránézünk a térképre, látjuk, még földrajzilag is.

    Hosszú ideig Svédország része volt.

    Euróban számított 2016-os egy főre eső GDP-je ugyan magasabb a magyarnál, de alig több mint harmada a németnek.

    A rendszerváltás óta már több mint negyed század telt el, mégis a felzárkózás még messze van. Még Észtországban is! Noha mentális és földrajzi kapcsolatai alapján Észtország közel áll a skandináv államokhoz!

    Nem látni az alagút végét!
    Nem kéne gyorsabban felzárkózni?

    Nincs itt valami hiba az erősek mentalitásában, ami miatt a felzárkózás nem elég gyors?
    Az iciri-piciri Luxemburg euróban számított 2016-os egy főre eső GDP-je több mint hatszorosa az észtnek és egy luxemburgi Homo Sapiens minimálbéres egyed kb kilencszer annyi értéket képes előállítani, mint egy bulgáriai!

    Nem lehetséges-e, hogy akik kézben tartják a kártyákat abban érdekeltek, hogy kiváltságos helyzetük fennmaradjon?

    Németországban mondta egy bölcs ember:

    ” Egy öntudatos, gazdag és fejlett társadalom találkozott egy összeomló rendszerrel. A mentőcsónakban ülők nem várhatják el, hogy rögtön a luxuskabinokban kapjanak helyet.”

    A kétsebességes Európa valójában azt jelenti, hogy a luxuskabinokban terpeszkedők nem akarják igazándiból történelmileg belátható időn belül luxuskabinjaikba beengedni az oda nem illő egyedeket.

    Azok elégedjenek meg továbbra is a „mentőcsónak” kényelmével.

    • hammurabbi

      Hámer hülyék ezek az észtek,
      soha nem lesz belőlük semmi. Se stadion, se olimpia, még egy szar
      rezsicsökkentésük sincs. Az meg milyen abszurdum, hogy csak akkor kell
      fizetni, ha jövedelme van.
      Biztos ingyen osztották az
      észt…….tudom hehehee…könnyen bohóckodnak itt a digitális
      világukkal. próbálnának úgy egyről a kettőre jutni, hogy Soros György
      őket akarja elveszejteni a mosolyával!
      Hülyék.
      Elektronikusan hogyan lehet két példányban, lepecsételve, aláírva,
      megvakarva, kiszínezve beadni egy nyomtatványt? magyar “reformok” ennek
      az izének ellenállnak! Digi izét nem ismerjük, az e-valami meg a kajákban van, oszt jónapot!
      Békekölcsönt, de azonnal! Mindenki önkéntesen jegyezhetné, és csak azok ellen indulna eljárás, aki nem jegyez eleget.
      A
      Haza az első! Magyarország, ahol még a korrupció felszámolására adott
      pénzeket is ellopják! Csak gratulálni tudunk! Már a korrupció elleni
      pénzeket is elcsalták
      Az emberek élvezik ha nyakukra
      ülhet valaki és szívja a vérüket , közben meg nyomja a populista,
      nacionalista , én megvédelek titeket dumát. Lenne hova fejlődni!.
      Lefogadom,
      hogy még az EUnak sallereket osztogató, kivénhedt pocakos hatodosztályú
      focistájuk sincs, akit nagyrabecsülnek Kazahsztánban.
      De hogyan lett a szovjet éra után nyugatbarát mintaállam Észtországból?
      Hogy
      nem kellett ezermilliárdokat kibaszni egyházakra, HTésztekre és egyéb
      hülyeségekre. 10% a hívők aránya, klerikalizmus nincs, e-stonia (A
      teljes észt közigazgatás a neten, a személyiddel tudsz digitálisan
      aláírni banki tranzakciót, ügyfélkapus dolgokat, nem kell okmányirodába
      menni, nincsen sorbanállás a hivatalnál), progresszió, fejlődés van!
      A
      FideSS-NER-Nemzetthy Elhülyítés Renccere is “liberális” – amolyan
      “nemzeti liberális”. A klerikális irányzat pedig amolyan “keresztény
      liberális”. Ma nincs olyan politikai irányzat Magyarországon, amely
      valamilyen formában ne lenne “liberális”. Csakhogy ennek semmi köze a
      klasszikus liberalizmushoz, azaz a liberális szabadságeszméhez. Amihez
      köze van, az a “szabadosság”, vagyis hogy NEKEM SZABAD, meg az engem
      támogató “hívek” körének szabad, a politikai ellenfélnek NEM SZABAD.
      Az
      érdeknek semmi köze a nemzethez! A mai különbségek államhoz rendeltek,
      nem pedig nemzethez!És most nekünk azért nem érdekünk az EU, mert a
      németek jobban élnek?
      Az a kérdés, hogy a
      mihígmélymagyarok miért visítanak az EU ellen, mikor nyilvánvalóan
      sokkal jobb lenne az életszínvonal, és nyilvánvalóan semmiféle nemzeti
      alapú elnyomás vagy hátrány nem érne minket.
      Az EU mindenkinek érdeke, ezt a nacionalista hisztit csak mesterségesen szítják.
      Az
      én érdekem az, hogy a kormány felelőssége legyen a magyar kórházak ,az
      oktatás működtetése.A tagállamok szuverenitása a legnagyobb probléma ma
      az EU-ban! Az én érdekemért ne harcoljon Orbán Viktor, nekem az lenne az
      érdekem, ha Ausztriához csatolnák a városomat. Orbán soha az életben
      nem tudna annyi fejlődést elérni, mint ami Ausztria által lenne pár
      éven-évtizeden belül. A nagy EU állam pedig méginkább ezt hozná.

      • Vidéki

        Hámer hülye ez a hammurabbi!
        Egy rabbi nem lehet hülye, de egy hammurabbi, szövegeiből ítélve nagy barom is lehet.

        Megveszekedett magyargyűlölő agyában Magyarországgal szemben úgy jelenik meg Észtország, mint “nyugatbarát mintaállam”

        Remek Pogátsa Zoltán professzor cikke amelyet nemrég közölt a Népszavában:

        Hisz a felzárkózás esélyében, de rámutat arra, hogy annak ellenére, hogy a propaganda fényezi Észtországot a valóság nem annyira fényes, mint ahogyan azt lelkendező propagandista ujságírók lefestik (osztják az észt).

        A válság kezdete óta rideg szelek fújnak Észtországban:

        “az észt egy főre jutó reálfogyasztás nem hogy felzárkózott volna, hanem évente 1100 euróval távolodott a némettől.”

        “Észtország államadóssága megduplázódótt”

        A foglalkoztatási arány a felnőtt lakosság körében Észtország számára kedvezőtlenül változott: a két ország (Németország és Észtország) közötti távolság 2,6 százalékponttal tágult (Észtország rovására).

        Az elvándorlás ügyében Magyarországgal kapcsolatban a Népszava sűrűn kongatja a vészharangokat.

        Mégis az észt felnőttek körülbelül 8 százaléka dolgozik külföldön, míg a magyaroknak csak körülbelül 5 százaléka.

        A Népszava nyájas olvasójának főhet a feje: Észtországban nem “Patás Ördögök” kormányoznak, mint a Népszava meséi szerint Magyarországon.

        Akkor mégis, miért olyan a helyzet Észtországban, mint ahogyan azt Pogátsa Zoltán leírja?

        Az agyalágyult hammurabbi tajtékzó balhiteiben és vad kényszerképzeteiben Észtország, a nyugatbarát mintaállam már eljutott a Paradicsomba,

        míg “mihígmélymagyarok” akik “visítanak az EU ellen” kénkő lángján sülünk a Pokol fenekén.

    • borosspet

      Észtország szovjet tagállam volt, sokkal mélyebbről indult, mint mi. Ukrajnáéval kell összemérni a fejlődését, és akkor látszani fog az EU előnye…

      • Vidéki

        Az Izvesztyija 1940. május 16-i számában megjelentetett elvi jelentőségű vezércikke hozta a világ tudomására azt a szovjet felfogást,
        hogy A KIS ÁLLAMOK ÖNÁLLÓSÁGA MERŐ ANAKRONIZMUS, NEM TARTHATÓ FENT!

        A fegyveres fenyegetés hatására létrejött “népi parlamentek” első ténykedése mi más lehetett volna, mint az, hogy kérték a Szovjetunióhoz való csatlakozást.

        A kérés Moszkvában megértő fülekre talált. Így augusztus 3-án Litvánia, 5-én Lettország, 6-án pedig Észtország is csatlakozhatott a “szovjet népek nagy családjához”.

        A magyar Ideiglenes Nemzeti Kormány a második világháború végén, 1944. december 22-én alakult meg Debrecenben. A kormány összetételét valójában Moszkvában jóváhagyott pártközi megállapodással határozták meg.
        Az ideiglenes kormány kötötte meg 1945. január 20-án a fegyverszünetet a Szovjetunióval.
        Az egyezmény értelmében Magyarország hadat üzent Németországnak,

        A magyar Ideiglenes Nemzeti Kormány küldöttsége 1945. január 20-án írta alá Moszkvában a Szovjetunióval a fegyverszüneti megállapodást, amely az ország szuverenitását korlátozva az egyezmény betartatását a Szövetséges Ellenőrző Bizottságra bízta.

        Magyarország szovjet megszállása 1989-ig tartott, mintegy 45 évig, míg Észtországé 49 évig.

        • borosspet

          Észtország megszállása annyiban “komolyabb” volt, hogy azt közigazgatásilag is a szovjetunióhoz csatolták, míg nálunk helyi bábkormány alakult. Ott így nem létezett nemzeti közigazgatás, hanem közvetlen Moszkvai irányítás alatt álltak (pontosan ugyanolyan országos, regionális, helyi, stb. hivatalokkal, mint a moszkvaiak, kaukázusiak, szibériaiak, stb.). Ezzel szemben Magyarországnak volt nemzeti közigazgatása, igaz, szovjet irányítói háttérrel, vagyis mi “csak” közvetett moszkvai irányítás alatt álltunk. Ez egyben azt is jelenti, hogy az észteknél még az olyan egyszerűbb dolgokban is Moszkva (rendszere) döntött, amivel nekünk már nem kellett a szovjet atyuskához rohannunk, hanem a tovarisok korábbi jóváhagyása alapján a saját határainkon belül dönthettek a “kedves” vezetőink… ezért is lehettünk a “legvidámabb barakk”, erre Észtországnak, mint szovjet tagállamnak sosem lett volna lehetősége…

          • Vidéki

            Egy megszállóinak kiszolgáltatott ország a megszállók bizalmát úgy érdemelhette ki, ha formálisan voltak is tárgyalások a tárgyalással kapcsolatos záróközlemények mindig a teljes nézetazonosságot hangsúlyozták és teljes mértékben a Szovjetunió érdekeinek megfelelő megegyezés született.

  • Vidéki

    Botondka esze szárnyal, mint a kacsamadár!

    Ilyeneket irka-firkál:

    ” A szlovákok és a csehek gazdaságilag teljesen Németországhoz vannak kötve, éppen ezért könnyebb lesz nekik az élet az eurózónában”.

    A cseheknek eszük ágában sincs bevezetni az eurót.

    Babis pénzügyminiszter szerint:

    „Az eurozóna gazdasági projekt volt, de politikaivá vált. ÉN NEM AKAROK A GÖRÖG ADÓSSÁGÉRT VAGY AZ OLASZ BANKRENDSZERÉRT KEZESSÉGET VÁLLALNI, nem akarok ennem a rendszernek a része lenni, nem számunkra semmi jót nem hoz”

    Hozzátette, szerinte A KÖZÖS VALUTA CSAK EGY ÚJABB OLYAN FÜGGŐSÉG, AMIVEL „RÓLUNK DÖNTHETNEK NÉLKÜLÜNK”.

    Milton Friedman Nobel-díjas amerikai közgazdász az euró bevezetését hatalmas hibának tartotta. Ezzel kapcsolatban 1997-ben a The Wall Street Journalnak a következőket nyilatkozta: „Már hosszú idő óta az a véleményem, hogy az euró hátrányai meghaladják az előnyeit.

    “Lámfalussy Sándor, aki részt vett a Delors-bizottságban, majd az Euró¬pai Monetáris Intézet (az Európai Központi Bank elődje) elnökeként ő felelt az euró bevezetésének előkészítéséért, 2004. március 9-én a Mindentudás Egyetemén elhangzott előadásában a következőképpen mutatta be az euró bevezetésének hátterét: „A berlini fal összeomlása majdnem biztossá tette, hogy Németország előbb-utóbb egyesül, ami döntő szerepet játszott a monetáris unió előkészítésének felgyorsulásában. Ennek hátterében a Kohl–Mitterrand-alku állt: Franciaország (de nem csak Franciaország) elfogadja a német egységet, ugyanakkor a Német Szövetségi Köztársaság elfogadja a monetáris uniót – amely együtt jár a német márkának – és a német márka hegemóniájának – a megszüntetésével.”

    Mégsem jött be a szlovákoknak az euró?
    2017. 08. 24. 14:21 MTI Gazdaság | Makrogazdaság VG
    “A szlovákok 25 évvel a szétválás után sem érték be a cseheket, amit Hana Lipovska közgazdász kutató elsősorban az euró szlovákiai bevezetésére vezet vissza. Nyolc évvel az euró bevezetése után a fogyasztói árak Szlovákiában Hana Lipovska szerint tíz százalékkal magasabbak, mint a Cseh Köztársaságban vagy Magyarországon, a lengyel árakat pedig egyharmaddal haladják meg.
    A munkabérek hosszú időn keresztül emelkedtek ugyan Szlovákiában és kezdték megközelíteni a csehországi szintet – mutat rá a cseh közgazdász -, a folyamat azonban 2014-ben megtorpant és azóta már Csehországban emelkednek gyorsabb ütemben a bérek.”

  • agador

    Értik ezeket a fénylő csillagék, de a zsigeri indulatok irányítják őket. Amellett, ha igaz európai állam lennénk, nem úszhatnák meg a büntetőjogi felelősségre vonást.

  • borzix1

    Sok ilyen hamis dilemma van még raktáron?

  • transformer

    Macron a saját országában sem tudja eladni az “agendáját”, ekkorát ilyen rövid idő alatt egyetlen elnök népszerűsége sem csökkent. Igaz, teljesen irreális is volt a fene nagy lelkesedés iránta, Macron egy középszerű neolib, akinek nincs koherens programja, mindenkinek ígér valamit. A legnagyobb baj, hogy a végtelenségig torzító francia választási rendszer miatt 3-4-szeres parlamenti többsége van a valós támogatottságához képest, amivel nagyon nagy károkat lehet tenni. (Ezt a legjobban mi tudjuk, 2010 óta élvezzük ezt illiberális változatban)
    A Nyugat meg mi a fenét tanulna a kis nemzetekkel kapcsolatos hibáiból, ha Merkel Németországa eleve nem hagyja hogy tanuljon. Elég a Görögországgal folytatott uniós politikára gondolni: évek óta adják a hiteleket azért, hogy a visszafizethetetlen kölcsönök kamatait vissza tudják fizetni, a gazdaság stagnál, egyik megszorítás a másikat követi, semerre nincs kiút, csak hogy ne kelljen a német és francia bankoknak a felelőtlen hiteleiket leírni, amit az a görög oligarchia lopott el, amelyik a Nyugat elitjéhez kötődik. Mellesleg a görög példa intő jel az euró korai bevezetésével kapcsolatban is, amelyet a német márka stabilitásához igazítottak, így ahol bevezetik, válság esetén nincs mód leértékelésre, helyette belső leértékelés történik, vagyis az állampolgárok többsége megszorításokkal fizeti meg a stabil valuta árát. A németek csak a saját feltételeikkel voltak hajlandók az euró bevezetésére, van egy Eurocsoport, amely senkinek nem felelős (a részleteket Varufakisz blogján angolul el lehet olvasni), egy EKB, aminek kizárólagos feladata a valuta stabilitásának ellenőrzése, és a “renitens” tagországok fegyelmezgetése. Németországnak még az az elég csekély monetáris lazítás is sok, amit Draghi csinált, az Európai Bíróság elé citálták az EKB-t, azzal, hogy törvényt sértett…
    A nemzetállam kulturális-civilizációs alapjai sokkal stabilabbak annál, hogy belátható időn belül eltűnjön. Egyébként Merkel és Macron is a saját nemzetállamaik érdekeit szolgálják, függetlenül az európázó maszlagjaiktól. Ettől persze a magyar és lengyel kormánypolitika valóban provinciális és primitív, XIX. századi színvonalú, de nehogy már Merkel és Macron kvalitású figuráktól jöjjön el az Unió egére a szellem napvilága.
    Az meg már röhej, hogy egy uniós tervezetről sem lehet Putyin nélkül írni.

  • Jozsef Kolowrat
  • http://bircahang.org maxval bircaman mélyelemző

    Micron és Mertkell már megbuktak: képtelen hatalmukat ráerőszakolni a népekre.

    Tervük pedig nem más, mint a nagytőke nyílt diktatúrája. Ezt náluk ravaszabb politikus se lenne képes lenyomni az emberek torkán.

  • ktamás

    Mielőtt tisztelegnénk a világégető németek előtt megvizsgálnám a norvég, svéd stb. hozzáállás miértjét is.

  • Rokker

    “nincs jobb dolog ma Európában a könyvnyomtatás óta, mint a Merkel-Macron tandem megjelenése”

    Ez azért elég súlyos állítás. És akkor nagyon PC voltam.

    • Wolfram

      ezt mondták a maga korában Hitlerre is. aztán hol végezte…

      • Rokker

        Remélem ott, ahová való volt.

        • Wolfram

          Egész biztopsan nem, Hitler Braunau am Inn-be való volt, és állítólag Berlinben végezte…

          • Rokker

            :)

    • Zsolt Koczkás

      Ez egy hülye.. olyan hülyeségeket ír, hogy sírok 😂😂😂